Hackathon Ultra Innovation 2016, prawdopodobnie najlepszy Hackathon w Polsce za nami

Wszystko co dobre szybko się kończy… I tak Hackathon ULTRA INNOVATION 2016 przeszedł już do historii. Dobra wiadomość jest taka, że kolejny maraton programistyczny ZA ROK! Nina Pankiewicz – organizatorka z home.pl już na samym początku nas o tym zapewniła :) 

Grupa Brandoo maraton programistyczny Szczecin 2016

Koniecznie jednak chcemy napisać co działo się na tym wydarzeniu, którego mieliśmy zaszczyt być współorganizatorami wraz z home.pl, Asseco Data Systems, PayU, Grupa Europa oraz Technopark Pomerania. A jest o czym pisać, bowiem hackathon to niepowtarzalne wydarzenie dla każdego!

Artur Kubiak, Grupa Brandoo, Ultra Innovation 2016

Do startu! Gotowi? Start!

Wszystko miało miejsce w siedzibie home.pl 18 listopada. Punktualnie o godzinie 18, zespoły ochotników: programistów, designerów, grafików, znawców internetu lub tych, którzy po prostu chcą zmieniać świat, z głowami pełnymi pomysłów, (łącznie było aż 40 uczestników) przystąpiło do realizacji zadania konkursowego, którego temat przewodni brzmiał – „Ja w sieci, czyli moja tożsamość w Internecie” w myśl idei “Internet dla każdego”. W tym roku wprowadzono małe utrudnienie, ponieważ o temacie uczestnicy dowiadywali się dopiero na minutę przed rozpoczęciem Hackathonu. Nie odstraszyło to jednak naszych śmiałków, którzy od razu ochoczo zabrali się do pracy.
A były to zespoły:
1. Null Pointer
2. Drop Database
3. stulNET
4. SimpleWay
5. Wolne Elektrony
6. Admikaz Team
7. Dziki Informatyki
8. Mobile Applications Developers

I zaczął się brainstorming

Zespoły miały pełną dowolność w wyborze formy. Ważne było tylko, aby rozwiązania były ciekawe, kreatywne i unikatowe oraz stanowiły odpowiedź na realny problem, w tym przypadku ochrona tożsamości w sieci, przy wykorzystaniu nieograniczonych możliwości jakie daje internet. Mogły to być aplikacje, strony internetowe, procesy, dzięki którym świat komputerów, internetu stanie się prostszy, bardziej przyjazny i zrozumiały. Ważna była też warstwa biznesowa wszystkich projektów. Każdy pomysł trzeba było więc dobrze zaprezentować przed jurorami oraz pokazać jego korzyści dla określonej przez zespół grupy odbiorców.

Uczestnicy nie byli w tym wszystkim sami. Towarzyszyła im grupa 9 mentorów, znawców branży IT, która służyła pomocą, m. in. w kwestiach merytorycznych, ale także zadawała pytania, które miały pomóc w wyłonieniu zwycięzców.

A na backstage’u

Na realizację zadania zespoły miały 24 godziny. W tym czasie organizatorzy zadbali o wszystko, co potrzebne dla komfortu uczestników. Mieli więc sleep roomy do snu i relaksu, potrzebne wyżywienie i napoje bez ograniczeń, a dla odświeżenia umysłów i pobudzenia kreatywności piłkarzyki oraz kącik gamingowy z konsolami Xbox One i Playstation 4. Wszystkie strefy cieszyły się wśród uczestników sporym zainteresowaniem. ;)

Super sprawą okazała się transmisja live, dzięki której wszyscy którzy nie mogli być osobiście w siedzibie home.pl, a chcieli zobaczyć hackathon “od środka” lub wspierać swoich faworytów, mogli podejrzeć wszystko w relacji na żywo. My również załapaliśmy się na fragment (szukajcie nas uważnie na materiale video home.pl, Hackathon Ultra Innovation 2016 – transmisja LIVE, w koszulkach z logo BRANDOO).

Brandoo Hackathon Home 2016

Czas na werdykt

W ciągu doby powstały dziesiątki pomysłów, koncepcji, sposobów, w myśl idei “INTERNET DLA KAŻDEGO”, by “UCZYNIĆ ŚWIAT PROSTYM”. A to wszystko w doskonałej, przyjaznej i wesołej atmosferze. Nawet 5-minutowe prezentacje rozwiązań przed jury, okazały się być mało stresujące. :)

Około godziny 20:00, już 19 listopada ogłoszono zwycięzców.

Zwycięzcami tegorocznej edycji został zespół Mobile Application Developers, który opracował aplikację do filtrowania oraz monitorowania wrażliwych danych przesyłanych za pomocą smartfona lub przeglądarki internetowej. W ich ręce trafiło także wyróżnienie od Technopark Pomerania, czyli inkubacja związana z rozwojem projektu w komfortowych warunkach.
II miejsce zajęły Wolne Elektrony (co ciekawe ich zespół składał się z osób, które zgłosiły się na hackathon indywidualnie), a na ostatnim stopniu podium, zajmując miejsce III uplasowała się ekipa Drop Database, która zaprezentowała serwis internetowy do profilowania danych oraz planowania naszego rozwoju, w postaci dostępu do szkoleń i wartościowych materiałów dydaktycznych. Przyznano również wyróżnienia.

Nagrody każdego roku są inne. W tym do zwycięskich drużyn trafiły kamery GoPro HD HERO, głośniki JBL Charge oraz nagrody główne zegarki SAMSUNG GEAR S2 Classic Platynowy wraz ze słuchawkami SAMSUNG Level U Pro, a także nagrody dodatkowe. Było więc o co walczyć. :)

Hakckathon, grupa Brandoo, Szczecin 2016, home.pl

Wszystko co dobre szybko się kończy

I tak, po prawie 27 godzinach zakończyły się zmagania o to, by uczynić internetowy świat prostszym.
Był to czas ciężkiej, ale bardzo owocnej pracy, a wszyscy uczestnicy wraz z organizatorami Hackathon Ultra Innovation 2016 wyszli z tego wydarzenia z uśmiechami na twarzach i z oczekiwaniem na przyszłoroczną edycję, na którą już teraz serdecznie wszystkich zapraszamy.

Jak zwykle będzie się działo…
Tam, gdzie Grupa Brandoo, tam zawsze się dzieje. :) Do zobaczenia!

Dziękujemy home.pl za zaproszenie do współorganizowania tego wydarzenia oraz wszystkim partnerom, dzięki którym odniosło ono wielki sukces. I co… widzimy się za rok?!

grupa Brandoo, Ultra Innovation 2016, Szczecin

Be sociable, share