Kampanie marketingowe z wykorzystaniem technologii VR

Tak jak obiecywaliśmy w poprzednim wpisie, przedstawiamy Wam kilka ciekawych kampanii marketingowych z wykorzystaniem okularów VR.

  1. Wymarzony miesiąc miodowy.

Wycieczka Na Maui wprost z Nowego Jorku? Czemu nie? Taką propozycję przygotowała znana sieć hoteli Marriott dla kilku par nowożeńców. Chwilę po tym jak państwo młodzi powiedzieli sobie tak, zapraszano ich do kabin, w których po założeniu okularów „przenosili się”  w miejsca idealne na miesiąc miodowy, w których mogli spacerować po plaży czy cieszyć oko atrakcjami turystycznymi wybranych miast. Przy okazji mogli też podejrzeć wnętrza luksusowych hoteli Marriott w tych lokalizacjach.

  1. “No to jazda!”

Volvo za pomocą okularów VR postanowiło pokazać przyszłym nabywcą nowego modelu swojego samochodu, Volvo XC90, jego możliwości technologiczne. Najlepsza do tego okazała się być przejażdżka testowa po górskich terenach. Można ją było odbyć dzięki bezpłatnej aplikacji dostępnej w AppStore oraz Google Play i przy pomocy rozdawanych na targach w Los Angeles gogli cardboard. Była to pierwsza jazda testowa z wykorzystaniem technologii VR.

  1. Z zakupów wprost na wybieg.

Marka odzieżowa TopShop umożliwiła natomiast swoim klientom wzięcie udziału w prawdziwym pokazie mody podczas London Fashion Week. W jego trakcie obserwowali oni modelki na wybiegu, mogli również ”znaleźć” się obok nich lub „zajrzeć” za kulisy całego wydarzenia nie ruszając się ze sklepu. Podobne wykorzystanie okularów VR spotkać można również wśród projektantów mody tj. Tommy Hilfiger, i. in.

  1. “Magiczne” buty.

Okulary wykorzystała również znana na całym świecie marka “Nike”. Promowała ona swoją nową linię obuwia sportowego pozwalając klientom “wejść w buty” brazylijskiego piłkarza Neymara i uczestniczyć w meczu z jego perspektywy. Efekt zachwycił zarówno tych mniejszych jak i większych entuzjastów piłki nożnej.

 

  1. Czas na wakacje?

Podróż statkiem w środku miasta? Jeden z armatorów zabrał w ciągu 6 dni 15 000 osób w rejs w którym mogli uczestniczyć “korzystając” z niektórych oferowanych na jego statkach atrakcji, nie ruszając się z miejsca, czyli salonu jednego z operatorów telefonii komórkowej, który na czas kampanii zamienił się w tropikalny zakątek. Efekt był niewiarygodny.

  1. Zobaczyć jeszcze nieistniejące.

VR znalazł również zastosowanie w branży deweloperskiej, gdzie wykorzystuje się możliwości podglądu jeszcze realnie nieistniejących mieszkań, projektując je zgodnie z gustem potencjalnych domowników. W ten sposób można podejrzeć nie tylko mieszkania, ale także przestrzenie biurowe i konferencyjne. Robi to ogromne wrażenie na przyszłych klientach. Dzięki temu mogą oni ocenić wielkość pomieszczeń, zobaczyć je o różnych porach dnia czy podejrzeć widok z okna z danego piętra, jak również sprawdzić różne warianty kolorów ścian oraz wyposażenia wnętrz. Personalizacja wirtualnego świata według własnych upodobań to narzędzie, które już robi furorę wśród potencjalnych nabywców nieruchomości.

VR niesienie ze sobą ogromne możliwości marketingowe ograniczone wyłącznie wyobraźnią twórców. Co najważniejsze można ją wykorzystać w dowolnym miejscu w jakim znajduje się nasz klient. Pozwoli mu ona także spojrzeć na oferowane produkty czy usługi z zupełnie innej perspektywy, dając możliwość odkrycia nowych dotychczas nieznanych możliwości, a przede wszystkim wzbudzając w nim nowe potrzeby.

Przeniesienie do miejsca produkcji (fabryki, winnicy, itp.), do odległych i tych bliskich zakątków świata, transmisje na żywo wydarzeń w których nasi klienci mogą stać się ich uczestnikami bez konieczności przebywania w danym miejscu, to tylko kilka przykładów wykorzystania okularów VR w marketingu. Dzięki VR klienci nie są  już odbiorcami tylko uczestnikami, głównymi bohaterami naszych kampanii. VR to więc nowe doznania, nowe emocje, nowy przekaz, a przede wszystkim możliwość niespotykanego dotychczas doświadczenia reklamy.

W Brandoo pomysłom wykorzystania VR przez naszych klientów nie ma końca. Wkrótce zobaczycie ich efekty. Jeśli chcecie użyć ich również w swoich kampaniach wystarczy do nas napisać: info@brandoo.pl. Zapewniamy, że później będziecie już tylko chcieli więcej. 

Be sociable, share