#, # baby, czyli co to są hashtagi na Facebooku i jak ich używać

Od kilku dni sieć żyje tym, że Facebook wprowadził hashtagi (z ang. hashtags), a więc skróty, słowa i wielowyrazowe frazy, poprzedzone znakiem „#” (ang. hash), bez spacji. Znają je dobrze użytkownicy Twittera, a także Instagramu, Flickra, Tumblr, a ostatnio także Google+. Co ciekawe, niektórzy używali już hashtagów na Facebooku, chociaż jeszcze nie spełniały swojej roli, a jest nią grupowanie wpisów na jeden temat.

Polega to na tym, że gdy użytkownik wpisze w komentarzu czy polu statusu słowo z hashem, np. #Brandoo, to zostanie ono podświetlone i stanie się odnośnikiem, który odeśle nas do listy wszystkich postów na ten konkretny temat. Po kliknięciu w hashtag przejdzie do kanału danego hashtaga i będzie mógł dodać własny wpis na dany temat, który pojawi się jako jedna z najnowszych informacji. Tak jak dotychczas przy każdym wpisie, będziemy mogli ustawić określenia prywatności i zdecydować, kto ma nasz wpis zobaczyć. Każdy zobaczy inny zestaw wpisów – w wynikach wyszukiwania hashtagów znajdą się bowiem posty udostępnione jako publiczne i np. od naszych znajomych (tylko do naszej wiadomości).

Po co hashtagi na Facebooku?

Jak mówi Greg Lindley z Facebooka:

Hashtagi to tylko pierwszy krok, by pomóc ludziom w łatwiejszy sposób odkryć, co inni mówią na określony temat i uczestniczyć w publicznych dyskusjach.

Hashtagi mają bowiem służyć w relacjach prowadzonych w czasie rzeczywistym, czyli komentowaniu wydarzeń na żywo. Na przykład użytkownicy Facebooka, którzy oglądają rozdanie Oscarów, do każdego swojego komentarza mogą dodać hashtag #Oscars. Inni użytkownicy, którzy oglądają lub nie oglądają gali, ale są zainteresowani tym, co się dzieje, mogą kliknąć w ten hashtag. Jako rezultat pojawi się lista wpisów innych użytkowników na ten temat.

Hashtagi dobrze wykorzystują fani popularnych zespołów, którzy dzieląc się wrażeniami z koncertów i polecając znalezione przez siebie informacje na temat ulubionego artysty czy jego najnowszego albumu wstawiają jego imię i nazwisko, nazwę albumu lub singla wraz z #.

Robin Thicke – muzyk, o którym mowa w przykładzie – namawia do wpisywania hashtagów z nazwą jego hitu czy pseudonimem artystycznym w video do swojego utworu:

Robin Thicke Blurred LInes
Robin Thicke w video do utworu „Blurred Lines” podaje przykłady hashtagów zawierających jego imię i nazwiskiem lub nazwę utworu.

Jak zapowiada Facebook, hashtagi to tylko jedna ze zmian, które pojawią się w ciągu kilku nadchodzących tygodni i miesięcy, aby ułatwić wyszukiwanie informacji na dane tematy.

Jak tworzyć i stosować hashtagi – nasze wskazówki:

  1. Możesz tworzyć hashtagi z kilku słów – tylko oddzielaj je dużymi literami, np. „AgencjaReklamowaSzczecin”.
  2. Nie przesadzaj z ilością # we wpisie.
  3. Używaj maksymalnie 3 hashtagów w pojedynczym poście.
  4. Jeśli używasz unikalnego hashtagu, użyj z już istniejącym, np. #Brandoo #AgencjaReklamowa #Szczecin
oferta_social_media

Be sociable, share