Jak wybrać dobrą agencję reklamową

Masz świetny pomysł na biznes. Wiesz, że to będzie strzał w dziesiątkę. Wszystko z Twojej strony jest już gotowe. Teraz nadszedł czas na pokazanie go światu. Gdzie skierujesz swoje pierwsze kroki? Do agencji reklamowej.
Masz świetną, długo funkcjonującą na rynku firmę. Wszystko układa się doskonale, ale chcesz trochę odświeżyć jej wizerunek, trafić do innej grupy docelowej, wprowadzić inny produkt, usługę do oferty, itp. Gdzie skierujesz swoje pierwsze kroki? Do agencji reklamowej.

Jak wybrać tą która będzie spełniała Twoje oczekiwania? Jak wybrać tą której będziesz mógł całkowicie zaufać? W końcu jak wybrać tą która razem z Tobą będzie chciała, żeby Twój biznes odniósł sukces?

Oto kilka wskazówek:

1. Miej oczy i uszy szeroko otwarte

Surfując ostatnio po Internecie natrafiłeś na stronę, która bardzo Ci się spodobała i przez ułamek sekundy pomyślałeś, że chciałbyś żeby Twoja strona była w podobnym “klimacie”? Jeśli tak, wróć do niej i sprawdź kto jest jej autorem. Wejdź na stronę agencji która ją przygotowała i zobacz inne jej realizacje.
Twoi znajomi lub znajomi znajomych mają znakomity serwis czy sklep internetowy? Koniecznie zapytaj o to w której agencji reklamowej go przygotowali.
Słyszałeś o fajnej kampanii reklamowej czy sesji zdjęciowej? Sprawdź w sieci która agencja była jej pomysłodawcą i autorem?
Otrzymałeś wizytówkę której projekt był niebanalny lub po prostu od razu wzbudził Twoją uwagę? Zapytaj jej właściciela gdzie ją wykonał.
Taka obserwacja to najlepszy sposób na podjęcie pierwszych kroków w celu rozpoczęcia “przygody” z marketingiem dla Twojej firmy i znalezieniem dobrej agencji reklamowej.

2. Miej cierpliwość

Jeśli masz już przygotowany spis agencji których wcześniejsze realizacje Ci się spodobały, nie zwlekaj tylko skontaktuj się z nimi. Postaraj umówić chociaż na krótkie spotkania, czy to osobiście, czy podczas telekonferencji.
Wiem, że wybrałeś kilka firm więc trochę potrwa zanim ze wszystkimi uda Ci się omówić Twoje zapytanie, ale na pewno będzie warto. To właśnie dzięki spotkaniu twarzą w twarz często o wiele łatwiej jest podjąć decyzję o dalszej współpracy.
Marketing czy reklama są dziedzinami w których ważne znaczenie ma współpraca i zaufanie pomiędzy agencją i jej pracownikami, a klientem. Prace i zmiany przy każdym projekcie z reguły są dynamiczne i wymagają częstych kontaktów, dlatego warto “nadawać” na tych samych “falach”. I właśnie przy pierwszym kontakcie często można to wyczuć, choć nie musi to być też regułą. Czasami warto dać też sobie drugą szansę. Wszystko zależy od konkretnego przypadku.

3. Miej odwagę

Rada dla mikro i małych przedsiębiorstw

W naszej pracy z klientami często spotykamy się ze stwierdzeniem, które pada z ust mikro czy małych przedsiębiorstw, że miały duże obawy przed kontaktem z nami, bo przecież jesteśmy dużą agencją, a oni niewielką firmą. Dobrze, że słowa te padają już po pierwszym kontakcie, bo dzięki temu możemy to szybko sprostować.
Dla agencji która wykonuje swoją pracę z pasją każdy klient jest klientem równorzędnym, niezależnie od tego ilu pracowników zatrudnia czy jaki ma kapitał zakładowy. Jesteśmy po to, żeby wspierać rozwój każdej firmy która chce zaistnieć na rynku, czy chce się zmieniać. Najwięksi zaczynali jako Ci najmniejsi (pewnie znacie te wszystkie słynne przykłady), a Ci którzy chcą pozostać wśród tych najmniejszych, bo taka jest filozofia ich biznesu, tak samo mogą rozwijać swój marketing. Dlatego miej odwagę skontaktować się z każdą agencją której projekty Ci się podobają! Mogą powstać z tego wspaniałe rzeczy.

Rada dla dużych przedsiębiorstw

Duże przedsiębiorstwa z kolei często posiadają swoje własne działy odpowiedzialne za marketing i to często przy ich pomocy kierują swoim wizerunkiem. Radzimy takim klientom żeby od czasu do czasu pozwoliły nam spojrzeć na swoją firmę z zewnątrz. Niektóre elementy czasami warto odświeżyć, dodać coś nowego do identyfikacji, itd., itp., a każda tego typu potrzeba może wewnątrz firmy być po prostu niezauważona.
Nie zastanawiajcie się więc i skontaktujcie z agencją, która “świeżym” spojrzeniem oceni Waszą firmę i podpowie co zrobić by jej promocja wśród klientów była jeszcze lepsza. Co dwie głowy to nie jedna.

4. Miej “nosa” do ludzi

Poszukując odpowiedniej dla swojej firmy agencji reklamowej zwróć dużą uwagę na ludzi którzy w niej pracują. Pierwszy kontakt z przedstawicielem agencji może pokazać czy w rozmowie z Tobą korzysta on tylko z wyuczonych formułek, czy podchodzi do Ciebie jako klienta indywidualnie, i czy chce dobrze poznać Twoją firmę i jej potrzeby. Portfolio prac agencji pozwoli Ci ocenić czy jej graficy są kreatywni, czy raczej ich dzieła są odtwórcze i szablonowe. Przedstawiona Ci przez osobę z obsługi klienta oferta jasno pokaże czy Twoje zlecenie będzie tylko projektem do odhaczenia, czy będzie nastawione na kontynuację współpracy z jak najlepszym efektem dla Twojej firmy. Dlatego bądź bacznym obserwatorem i analizuj wszystkie informacje zwrotne od agencji z którą się kontaktujesz.

5. Miej odpowiednie podejście do “przygody” z marketingiem

Jeśli miałbyś wyruszyć w podróż to wybrałbyś auto po przeglądzie technicznym, czy wolałbyś odpuścić przegląd żeby zaoszczędzone dzięki temu pieniądze przeznaczyć na coś innego? Raczej wybrałbyś to pierwsze. Tak samo jest z marketingiem/reklamą firmy. Jeśli chcesz zaoszczędzić niemal pewnym jest, że na tanich, złej jakości projektach, materiałach daleko nie zajedziesz. Zdarzają się przypadki, że po wycenie projektu klienci wybierają tańszą, konkurencyjną ofertę. Po jakimś czasie wracają i realizują projekt z nami. Lecz straconego za pierwszym podejściem czasu i pieniędzy nikt im już nie zwróci. Dlatego zawsze podkreślamy, że najważniejsza dla klientów agencji reklamowych powinna być jakość, która zazwyczaj będzie wiązała się z wyższą ceną. Jakość jest wynikiem doświadczenia i wykształcenia zespołu, który realizuje projekt oraz dłuższemu czasowi przeznaczonemu na jego wypracowanie. Ale jest to jakość, która w przyszłości przyniesie zysk.
Ponadto pamiętaj o pełnym zaufaniu do umiejętności ludzi pracujących w agencji którą wybierzesz. Zgłaszasz się do specjalistów w swojej dziedzinie i możesz być spokojny o to, że zrobią wszystko co najlepsze dla Twojej firmy. Pomyśl jak sam byś się czuł jakby ktoś z zupełnie innej branży niż Twoja zaczął proponować zmiany w Twoich produktach, usługach, itp. Zaufaj, bo jesteś w dobrych rękach.

Teraz już czas na pierwszy krok…

Wybór dobrej agencji reklamowej nie jest wcale trudnym zadaniem. Skorzystaj z naszych wskazówek i ciesz się reklamą i marketingiem odpowiednim dla Twojej firmy, przygotowanym przez odpowiednich ludzi. Nie ma nic lepszego niż efekty udanej współpracy, zarówno dla pracowników agencji, jak i dla Ciebie.

Be sociable, share